Annons:
Etiketterakvarietövrigttillbehör
Läst 218 ggr
A
4/25/21, 11:32 PM

Aquael 30l pumpen?

Jag har ett begagnat aquael på 30l, som köptes komplett med pump, belysning och doppvärmare. (Har fått med alla originalsaker.) Men pumpen är för stark och det är storm i det lilla akvariumet. Jag vet att den går att ställa in och öka/minska mängden på, men hur gör man det?

Annons:
Nephi
4/26/21, 6:13 AM
#1

Om det är Pat mini så finns det ett reglage över utblåset som går att skjuta upp för mer fart och ned för länge 😊

Personligen tycker jag det filtret fungerar bättre för räkor när man byter ut standard svampen mot t.ex https://www.shrimps.se/sv/filter-pumpar/15-biokemiskt-luftfilter-dubbel.html eller liknande som går utmärkt att driva med Pat mini istället för luftpump. Dessutom är svampen tätare så det är mindre risk för dem små räkorna att fastna i det när dem sitter och plockar, och eftersom det är två svampar så kan man rengöra den ena vid behov utan några större rubbningar i bakteriefloran 😉


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Biokemiskt luftfilter (dubbel) Svampfilter med dubbla filterpatroner (Billifilter)Perfekt för räkakvarium, då filtret fungerar som naturlig födokälla för räkor. Luftdrivet filter som drivs av en vanlig enkel syrepump. För små till medelstora akvarium.
Upp till toppen
Annons: