Annons:
Etikettallmänt-om-räkor
Läst 907 ggr
Lojs
2015-02-24 14:42

Infångande?

Hur fångar ni upp räkor för flyttning eller selektering? Använder ni räkhåv eller kanske någon form av fälla? Jag bävar inför att försöka jaga räkor i mitt kar med rötter och en hel del växter. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Frida B
2015-02-24 15:37
#1

Vanlig håv. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lojs
2015-02-24 17:12
#2

Fy vad jobbigt det låter. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Frida B
2015-02-24 17:14
#3

#2 det är det faktiskt inte :) Räkorna är oftast ganska samarbetsvilliga, och då har jag ändå CR. Min kompis kan fånga upp sina tigrar med händerna..

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lojs
2015-02-24 17:16
#4

Haha, jag tänker mest eftersom det är svårt att ens se särskilt många av räkorna, sedan att då lyckas fånga in en specifik…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Frida B
2015-02-24 17:20
#5

Välkommen till räkvärlden ;) skämt osido, du kan ju alltid mata på ett lättillgängligt ställe när du ska plocka upp?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

wille_wille
2015-02-24 19:08
#6

Jag har kört vanlig håv men köpte en räkhåv i fredags. Tycker att det inte har varit överdrivet svårt att fånga räkor 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
Upp till toppen
Annons: