Annons:
Etikettallmänt-om-räkor
Läst 1857 ggr
MsSofieG
2015-02-22 16:57

Amanoräkor och alger?

Hejsan! Jag har ett räk akvarium med ottos och blue jellies. Jag har super harmoni i karet och vattnet är super men mitt problem är dessa oändliga hår/tofs alger. Mina räkor och ottosar äter gladeligen allt i sin väg utom dessa förbenade fulingar till agler. 

Här om dagen sökte jag runt på forum och trillade över en tråd där de rekomenderade Amanoräkor som städcrew till just de här algerna. Vad är era erfarenheter? Funkar de bra som städare av just dessa alger eller äter de bara dessa när tillgång på annan mat är låg? 
Och slutligen, skulle ett gäng amanos funka med mina nuvarande invånare?

Annons:
[Udoon]
2015-02-22 20:19
#1

amano kan säkert funka i ditt kar. har själv problem med håralger och köpte ett gäng på 5st förra veckan, lite tidigt att se än men hoppas på att dom städar upp🙂

MsSofieG
2015-02-22 21:08
#2

#1 Åh super! Behöver de någon animalisk mat för att må bra eller räcker det med de alger som finns i karet?

[Udoon]
2015-02-22 21:23
#3

#2 någon här på iFokus, kommer ej ihåg vem, sa som så att "dom äter allt som inte nyss kommit ur ändan på någon annan"😃 mina får ingen egen mat, utan dom får plocka alger och rester av guppynas foder.

MsSofieG
2015-02-22 21:27
#4

#3 Haha ja men det låter ju som ett perfekt tillskott till min burk 😃 Tack för hjälpen! 👍

MsSofieG
2015-02-23 15:43
#6

#5 Tack för länken 👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: