Annons:
Etikettallmänt-om-räkor
Läst 1458 ggr
kasse71
2015-02-06 16:45

Olika räkor tillsammans

Hej jag har en fråga kan man ha olika räkor tillsamans isånna fall vilka räkor?

Annons:
Frida B
2015-02-06 17:01
#1

Teoretiskt sett går det, men det är inte det optimala. De kan nämligen koonkurrera ut varandra. Men vill man ha olika sorter ihop, bör man välja en Caridina sort (CR exempelvis) och en Neocaridina (körsbärsräka exempelvis) då dessa inte korsar sig.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[EvelinaL]
2015-02-06 18:34
#2

Det beror först på hur stort du har sedan ifall du vill korsa räkorna eller inte. Amano funkar med de flesta andra räkor dock överlever inte deras ungar i ett sötvattenkar eftersom de behöver bräckt vatten om jag inte minns helt fel.

Här kan du se vilka räkor som kan korsars.

kasse71
2015-02-07 08:50
#3

Men kräftor och krabor hur är det med dom måste man ha dom ensama utan några fiskar i, Oj nu blev det lite rörigt:)

[Udoon]
2015-02-07 21:58
#4

#3 alla kräftor utom våra inhemska sorter (signalkräftan och flodkräftan, alltså dom man äter) är förbjudna att föras in i landet, så det är ett icke-problem egentligen :P

kasse71
2015-02-08 21:04
#5

Vad bra så man kan typ ha en krabba och en kräfta i samma akvarie men jag har för mig att krabbor och kräftor äter fisk till midag:) !

72mm
2015-02-09 18:55
#6

Tror både kräftor och krabbor äter lite vad de får tag i, beror ju alltid lite på storleken också. Inga krabbor/kräftor har (levande) fisk som huvudsaklig föda, därimot finns det ju fisk som inte äter mycket annat än kräftdjur.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
Upp till toppen
Annons: