Annons:
Etiketträkarter
Läst 870 ggr
Hells Angel
2/3/15, 6:39 PM

Vilken sort?

Hej, jag såg en jätte vacker intensivt mörkblå räka, vad kan det ha varit för sort?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Hells Angel
2/4/15, 10:11 AM
#1

Ingen som vet?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Frida B
2/4/15, 11:04 AM
#2

Många som sover under natten och inte hinner svara ;)

Kan det vara Deep Blue Tiger?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hells Angel
2/4/15, 11:13 AM
#3

JA! Det är den! Visst är den fin?😍 Är dem svårskötta?😇

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Frida B
2/4/15, 8:53 PM
#4

De är jättefina, har en vän som säljer :) Det beror på vad man menar med svårskötta, det finns ju betydligt lättare räkor om man jämför. Typ körsbärsräkor.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hells Angel
2/4/15, 9:02 PM
#5

Med svårskötta menar jag om dem dör lätt?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Hells Angel
2/4/15, 9:08 PM
#6

Och om dem lätt får sjukdomar, lätta att avla, känsliga m.m

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Frida B
2/4/15, 9:42 PM
#7

Alla räkor dör lätt vid fel levnadsförhållanden. Och vad gäller sjukdomar känner jag faktiskt inte till någon räka som är mer mottaglig för sjukdomar än andra, däremot är dessa inte lätta att odla. De är tåliga, och trivs i lättare förhållanden men de vill ha lite mer exakta levnadsmiljöer för att trivas bra och föröka sig.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hells Angel
2/4/15, 9:52 PM
#8

Och vilka levnadsmiljöer vill dem ha?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Hells Angel
2/4/15, 9:52 PM
#9

Juste, hur stort behöver dem?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Frida B
2/4/15, 10:21 PM
#10

#8 mycket växter, mörkt substrat, jämna värden (ca 7 ph), över 30 l brukar jag rekommendera till alla räkor :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hells Angel
2/5/15, 7:19 AM
#11

Om jag skulle ha några så skulle dem få 54 L. Jag har ju beställt mycket växter och ph är 7,  och halvmörksand men annars har jag mangrove rötter och ska även köpa fler och dem är ju mörka… om det funkar…?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Frida B
2/5/15, 8:55 AM
#12

Låter bra :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: