Annons:
Etikettakvariet
Läst 967 ggr
javetinte
1/31/15, 4:40 PM

Räkor med grodor

Hej!
Jag har börjat funderat på räkor i mitt akvarie. Men har en fråga, jag har 4 små dvägklogrodor där i också. Vet ni om de kan gå ihop? Jag kan inte så mycket om räkor än då jag fortfarande letar runt om de skulle gå ihop..

Annons:
Frida B
1/31/15, 4:42 PM
#1

Tyvärr går inte grodor och räkor ihop i ett akvarium då räkorna snabbt blir lunch för grodorna… :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

javetinte
1/31/15, 4:44 PM
#2

Åh vad synd /: Grodorna håller till så mycket bakom rötter och växter så jag försöker hitta något som kan passa ihop med dom så de blir lite fart i akvariet..

Frida B
1/31/15, 4:45 PM
#3

#2 ja förstår det… Men hur stort är ditt akvarium och hur är det inrett? Har du andra invånare än grodorna? Kan ju finnas olika anledningar till att grodorna är skygga :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

javetinte
1/31/15, 4:48 PM
#4

Ja du tänker så. Nejdå de är inget problem så, har just ändrat inredningen lite så de när mycket nytt för dom. Dom visar sej inte skygga utan dom håller gärna till där de är mycket grejer bara, sen har dom inga problem att komma fram och visa sej alls. De vart nytt igår så dom måste ju få lite tid såklart att bo in sej (:

Frida B
1/31/15, 4:56 PM
#5

#4 Jaha! Då förstår jag! Men som sagt, tyvärr går inte räkor och grodor ihop. Tänkte själv den tanken för inte så lång tid sedan… ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

javetinte
1/31/15, 5:00 PM
#6

Jaja, får väl skaffa mej ett till akvarium nån gång framöver (;

Annons:
Frida B
1/31/15, 5:08 PM
#7

#6 låter som en plan 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: