Annons:
Etikettakvariet
Läst 626 ggr
Lamina
2015-01-21 00:38

Tips på växter?

Har precis fått hem mitt nya Fluval edge 23 liter och gjort i ordning det. Det är dock lite tomt utan växter, men jag är verkligen jättedåligt på just den delen. Så jag tänkte fråga om någon har lite tips på passande växter som inte blir så höga och funkar bra med räkor?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
wille_wille
2015-01-21 07:25
#1

Räkor gillar Mossa så du kam testa javamossa, den går även bra att binda fast på rötter eller liknande :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Lamina
2015-01-21 19:55
#2

Körde en liten sväng på stan idag och frågade på djuraffären vad som funkar. Fick med mig lite växter hem och är rätt nöjd. Men dom kom utan några som helst skötselråd, så vi får se om dom är nöjda med placeringen i akvariet och så…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

wille_wille
2015-01-21 19:57
#3

Du kan lägga upp bilder på dem här och se om jag eller någon annan känner igen växterna 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Lamina
2015-01-21 20:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här. Kanske lite svårt att se. Ska ta en till bild när allt har lagt sig lite.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

wille_wille
2015-01-21 20:17
#5

Plantor med röda blad vill stå ljust så de bör du ställa under lampan, de två lägre plantorna med gröna blad heter Anubias Barteri och vill ha ganska lite ljus så det skulle passa bra att byta plats på de med röda blad och anubiasen. Den du har står i mitten ser ut som en snabbväxande växt och de brukar också vilja stå ljust så den kan nog stå kvar.

Tyvärr vet jag inte vad några heter mer än anubiasplantan men förhoppningsvis så vet kanske någon annan 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Lamina
2015-01-21 20:19
#6

Ah, men då byter jag plats på dom. Tack. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2015-01-22 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

Lite bättre bilder. Dom rödaktiga plantorna har någon liten vit rotgrej längst ner som man inte får täcka med grus. Någon som kanske vet vad det är för växter? :) Och ja, filtret vart sjukt smutsigt på bara 2 dagar. Ska göra rent det. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Upp till toppen
Annons: