Annons:
Etiketträkarter
Läst 1069 ggr
Dexterr
2015-01-20 10:45

Vilken räka?

Har beställt ett nano på 30l och  vet inte vilken räka jag ska ha.. Har ni några ideer? 
Kommer ha sand som botten, rot och massa växter o Mossa. Har redan körsbär i ett annat kar så vill ha en annan räka :)

Annons:
Frida B
2015-01-20 12:22
#1

Alltid lika kul att välja räka till sitt nya kar! Finns massor av räkor, men de kräver olika ph-värden till exempel. Vad har du i ditt vatten? Lättare räkor som inte är sådär jättekräsna, men ändå lite mer  utmaning än körsbär är Crystal räkorna (det finns black och red), fina och roliga räkor! De kan vara lite blyga, men har man tillräckligt mycket växter så går det alldeles utmärkt :) De vill dock ha lite mjukare vatten och ph mellan 6 och 7,5.

P.S, jag och några till säljer Crystal Red och Black som projekt i skolan, entrepenörskap. Kika gärna in på våran facebooksida, Little Red! (klicka på länken för att komma dit) D.S

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Dexterr
2015-01-20 12:27
#2

Tack! Har just funderat på crystal black/red. Men funkar sand för dom? Har hört att en del blir stressade av ljus sand.. Skickar du räkor o hur mkt tar du? :)

Frida B
2015-01-20 12:36
#3

#2 det är väldigt många räkor som blir stressade av ljus sand, därför rekommenderar jag alltid Soil. Varför inte köra på det, så ökar utbudet avsevärt? :)

Ja vi skickar räkor, dock när det börjar bli lite varmare! 25 kr/st tar vi men vi har paketpriser vid köp av över 10 st :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Dexterr
2015-01-20 12:54
#4

#3 Vill helst ha sand, :P Kommer som sagt ha mycket växter bak i karet så de blir mest längre fram som sanden kommer o synas. Funderar även på o ha sånt gräs, vet inte vad växten heter :P

Frida B
2015-01-20 13:49
#5

#4 då gäller det att hitta en räka som inte blir stressad till ljust underlag, och som är lätt. Jag kommer då inte på någon! Alltså det går ju, bara att du kanske inte kommer få se dom så mycket och de kanske har lite sämre färg.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Dexterr
2015-01-20 18:19
#6

Jag är allt sugen på Soil men de ställen ja tittat på (nätet) så måste man betala med kort, vilket ja inte vill. Hitta dock på en sida men de såldes i 2kg påse, skulle en sån påse räcka till nanot på 30l? Eller blir de för lite?

Annons:
Frida B
2015-01-20 18:30
#7

#6 det säljs ute i butik! Var bor du? Dom säljer bra Soil på hornbach, annars kan dom nog beställa hem åt dig i närmsta djuraffär :) 2 kg räcker gott åt 30l.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

wille_wille
2015-01-20 19:03
#8

#2 CB/CR blir nog bra, har själv haft sådana. Väldigt fina 😃

#7 Hur mycket Soil kan det gå åt till ett 54l, 4kg?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Frida B
2015-01-20 19:06
#9

#8 jag hade 4 kg till mitt 54l så ja, typ :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

wille_wille
2015-01-20 19:08
#10

#9 Kom på en grej nu, mäts inte Soil i liter istället för kg? Jag har kollat lite på olika internetbutiker nu och det verkar bara stå i liter…

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Dexterr
2015-01-20 19:27
#11

#7 i en väldigt liten håla. :p har en bra bit till närmsta djuraffär tyvär. Men beställer från den sidan ja brukar beställa hundmat från :)!

Dexterr
2015-01-20 19:27
#12

#7 i en väldigt liten håla. :p har en bra bit till närmsta djuraffär tyvär. Men beställer från den sidan ja brukar beställa hundmat från :)!

Frida B
2015-01-20 20:53
#13

#10 nä jag köpte i kg :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
wille_wille
2015-01-20 21:31
#14

#13 Okej, ja de jag kollade på så stod det i liter :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Upp till toppen
Annons: