Hur länge har ni haft räkor?
Som rubriken lyder, hur länge har ni haft räkor? :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Själv har jag haft räkor i lite mer än ett år tror jag, håller inte riktigt räkningen :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har haft räkor i ca. 6år nu :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Inte så länge faktiskt, cirka 1 år.

Fick mina första i julklapp 2012 (nej de låg inte under granen, vi åkte in och köpte dem någon dag efter jul), så 2 år snart 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Inte så länge ett halv år till ett år
Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Jag börjar faktiskt bli riktigt intresserad i räkor, jag har dock aldrig haft några, jag har ett 30L akvaarium ledigt, sen blir det eventuellt att köpa ett 30L till av en vän. Tänkte mig crystal red i det ena, är det en räka att rekommendera som ''första-räka''? Sen i det andra har jag inte riktigt kommit på att ha, har ni någon idee?
The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

Jag är helt ny och säger 3 månader.

#6 nja, CR kan ibland vara lite knepiga. Kollat in körsbärsräkan? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Körsbärsräkan kan det nog mycket väl bli, jag ska nog starta upp de efter jul. :)
The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker
#9 Fördelen med körsbären (Neocaridina davidi) förutom att de är enkla är ju att de finns i väldigt många färger :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Har haft mina Amanoräkor i ca 1 månad bara och de är redan mina favoriter i mitt akvarium 😃

#11 det blir lätt så med räkor haha!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

oj hade inte fattat att det var sån vetenskap med räkor. maken fick 3 st i födelsedag i april. ljusgrå nästan transparenta ingen aning vad de är för sort. de växer och byter skal med jämna mellan rum samt sett att iallafall 2 av dem burit på rom men inte sett några micro räkor, antar fiskarna ätit upp dem…

#13 det är ingen vetenskap men man bör läsa på innan man skaffar räkor :) Låter som om du köpte amanoräkor, de får rom men de behöver bräckt vatten för att utveckla romen till räkyngel (larver är ett mellanstadie). Du ni lär inte få några yngel av dom :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Fick räkor förra julen och hade i ca 4 månader innan de blev massdöd.. (För stort vattenbyte)
Ska skaffa snart igen :)

#14 vi köpte dem inte själva utan han fick dem i present av bekanta. sen har de lixom bara levt där ihop med fiskarna (har mycket dekor och små grottor etc som de verkar gilla) fick en burk mat med dem…

#16 förstod det men syftade mer på att de är inte så jättesvåra :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
sen i maj i år ungefär, så relativ nybörjare😃