foder till räkor?
Hej! Jag undrar vad man matar räkor med. Kan man mata dem med vanligt foder till fiskar?
/ Sofia
mina får smaka på fiskarnas mat ibland, men dom får också mosura gravidas och egna små "algtabletter" som jag inte minns namnet på just nu. brukar även ha ett mandellöv i karet, brukar bli lite småsmolk för dom att plocka med då🙂
okej, tack :) Jag brukar åka iväg ganska ofta på våren och sommaren och när jag hade fiskar hade jag en automat som matade då, tror du/ni att det funkar med räkmat?

Räkor klarar sig utan mat en längre tid, jag matar mina exempelvis 1 gång i veckan. Bara se till att ha alger i akvariet och kanske räklöv att smaska på till dom när du åker iväg :) Om man inte åker bort i månader vill säga då.
Jag matar mina med caridina foder, vanligt flingfoder osv :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
okej, det är en gång per år jag åker iväg i tre- fyra veckor då jag tänkte jag behövde en foderautomat.

#4 ja 3-4 veckor är gränsfall. Tror nog du gör rätt i att ha foderautomat :) Men dom klarar sig utmärkt på vanligt flingfoder ett litet tag.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
okej, tack :) Jag överväger om jag ska ha ett 30 liters med en kampfisk eller bara räkor.
Men jag vet inte om jag ska skaffa än

Om du har kampfisk och räkor så kommer nog de flesta räkynglena bli mat åt kampfisken, jag hade kört enbart räkor 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Även de vuxna kan bli kampfiskmat, om du inte har större räkor till exempel amano räkor… :) Men se till att du har mycket gömställen och växter så går det nog bra!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag ska antingen ha bara kampfisk eller bara räkor 🙂

Jag hade fortfarande kört på enbart räkor då, tycker faktiskt de är roligare än kampfisk (har haft både och) 🙂
Okej, jag har börjat tänka på ett 200 liters, så vi får se hur det blir. 🙂

Ja i ett 200L skulle det nog se rätt tomt ut med bara räkor..😊
Japp, vi får se. Jag kommer nog skaffa stora fiskar om det blir ett 200 liter.
Gillar du mer räkor än fiskar? 🙂

Haha, ja det måste jag nog säga att jag gör, men jag skulle inte vilja vara helt utan fiskar heller🙂
Hade ett litet dilemma här för ett tag sen om jag skulle dela av 112l karet och ha räkor i, eller om jag skulle ha räkor i hela utan att dela av. Som tur var så fick jag vara sommarvakt åt skolans fiskar som sedan fick flytta in permanent så det blev inget av det 😛
Haha, okej 😃
Vet någon om aqua in aqua out är bra? 🙂

#15 Vad är aqua in aqua out? 🤪
Det är en slamsugare som man kan koppla direkt till handfatet🙂

Okej :)