Annons:
Etikettallmänt-om-räkor
Läst 802 ggr
[Jens]
2014-12-29, 19:24

Vilken räka passar i ett Red Sakura kar?

Jag har ett välbalanserat och bra kar med Red Sakura räkor men jag skulle vilja prova på en räka som är "mer eftertraktat" (utan att överdriva) som skulle passa i karet utan att det korsar sig men ändå skaffar rom och ungar. Finns det något förslag på det tro?

Annons:
Frida B
2014-12-30, 20:12

Risken med att blanda räksorter (förutom att vissa kan korsa sig) är att de väldigt gärna slår ut varandra… Alltså att det blir mer av en sort som kanske tar över och gör så att den andra sorten försvinner. Ibland funkar det, ibland inte… Så inte säkert att det går att blanda även fast dom inte korsar sig :)

Annars, kanske Crystal black/red?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
2014-12-30, 20:17

Ja, efter att ingen svarade så tog jag tag i det själv för jag var lite ivrig att få ett snabbt svar (så ingen fel här inte) och läste på och det är som du säger att de kan slå ut varandra och red sakura är ganska så starka så det blir svårt att sätta i något annat i karet.

Jag får helt enkelt börja tänka om vad jag ska göra.

Frida B
2014-12-30, 20:29

Ja tyvärr.. Hände mig, jag satte Blue Jelly m. CR, Blue Jellyn försvann efter några månader…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
2014-12-30, 20:35

Man lär sig ;)

Frida B
2014-12-30, 20:42

Ja verkligen haha! Synd bara för dom små blåa… Men dom trivdes och fick rom så länge det varade.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
2014-12-30, 20:48

Jag har en massa blue jelly i ett kar men orka sälja =) Jag tycker sånt är svårt utan allt handlar mest bara som intresse för mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: