Annons:
Etikettakvariet
Läst 923 ggr
Frida B
11/13/14, 2:50 PM

Vad använder ni för bottensubstrat?

Vad har ni för Bottensubstrat, och varför? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
11/13/14, 3:02 PM
#1

Hemma hos mig finns det 3 olika substrat! I taiwan bee karet används Soil från hornbach, i CR (finare) karet finns det svart grus  och i det stora skräpkaret finns det grövre, ljust grus. Allt ska dock bytas till Soil inom snar framtid :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

GuUuLd
11/22/14, 6:24 PM
#2

Kör med lite olika, har akadama Soil, EBI gold shrimp Soil & råda sand. Soil till alla CR, CB, PRL & taiwanbees sen går även mina tangerine tiger på akadama. Resterande går på rådasand :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Jens]
12/21/14, 4:45 PM
#3

Jag kör bara med EBI gold shrimp och brukar läsa på ordentligt innan jag köper Soil så att det passar till räkorna man har eller tänker skaffa.

Frida B
12/21/14, 4:47 PM
#4

Nu har jag bytt allt till Soil

Kul att se vad ni andra använder :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
12/21/14, 4:49 PM
#5

Jag har också enbart Soil till räkorna. Tycker det är lättare och soilen sköter om värdena bra och framhäver färgerna på räkorna.

wille_wille
12/21/14, 5:28 PM
#6

Jag har tre olika i samma akvarium i mina två 30L.

Sand längst fram, sen en bit slimline och bakom den först engelsk sjösten och lite större runda vita stenar ovan på den (eftersom de vita stenarna inte räckte för att fylla så mycket som behövdes).

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
MiaBertilsson
12/22/14, 1:17 PM
#7

Hos räkorna har jag bara Oliver Knotts plantsoil. Hos fiskarna har jag blandat den med vanlig sand.

Roxie
12/22/14, 3:46 PM
#8

Red bee sand (soil).

// Sofia

[Udoon]
12/26/14, 9:04 PM
#9

Har Julas blästersand i alla mina kar, men i nästa räkkar så ska jag nog testa Soil.

Hellstrum
12/29/14, 10:25 AM
#10

Jag har Ebi Gold shrimp Soil, Akadama i ett annat och Fluvals Soil i det tredje.
Föredrar helt klart EBI eller Fluvals Soil då jag anser det ge bäst sänkning av ph samt klarhet av vatten.

Upp till toppen
Annons: