Annons:
Etikettakvariet
Läst 703 ggr
Frida B
2014-12-10 10:43

Värt att testa detta soil?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
GuUuLd
2014-12-11 21:14
#1

Den soilen är bra, har själv haft den i ett akvarie :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Frida B
2014-12-11 21:17
#2

#1 jasså? Var nämligen på godhems zoo häromdagen och såg att dom hade det. Tänkte att det kanske var värt att testa :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Roxie
2014-12-21 17:19
#3

Den har jag i alla mina räkakvarium med crystals och taiwanbees. Billigare på pimpyourshrimp ;)

// Sofia

Frida B
2014-12-21 17:24
#4

#3 jaha! Är den bra? Fördelar/nackdelar?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Roxie
2014-12-21 17:32
#5

Ja jag tycker den är bra, räkorna mår bra och förökar sig. Dammar inte och den har en fin naturlig färg.

// Sofia

fridaas
2014-12-23 13:46
#6

Lite Ot kanske, men hur funkar det att plantera växter i Soil? Har läst runt lite på andra sidor och många har haft problem med att få "ner" växterna så de sitter fast? De flyter upp igen och det är ju inte så kul.. Har funderat på Soil nämligen när jag startar igång räkkaret igen.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Frida B
2014-12-23 13:52
#7

#6 det beror på vilka växter man tänker på. Hc är nästan omöjlig att sätta ner i Soil (har hc i båda karen, har efter några veckor äntligen fått den att sitta haha) men annars så brukar det inte vara så himla svårt :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: