Annons:
Etikett: övrigt
LĂ€st 619 ggr
angie18
10/23/18, 9:54 PM

mask 😬

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tror jag har fĂ„tt nĂ„n form av mask i mitt rĂ€kakvarium bifogar en bild sĂ„ kan ni göra ert bĂ€sta för att kanske se vad de kan vara? och kan man bli av med dom? dom verkar inte göra nĂ„gon skada? alla rĂ€kor lever , Ă€ter, förökar sig och verkar mĂ„ bra đŸ€”đŸ€”đŸ€”

Annons:
angie18
10/23/18, 9:57 PM
#1

verkar som halva inlĂ€gget försvann🙈 pĂ„ bilden Ă€r dom hĂ€r varelserna pĂ„ rutan men ibland typ svĂ€var dom runt i akvariet😬😬 men alla rĂ€kor lever verkar mĂ„ bra, Ă€ter och förökar sig. men dom ser ju inte sĂ„ trevliga ut sĂ„ kan man fĂ„ bort dom pĂ„ nĂ„got vis ?

Frida B
10/23/18, 10:36 PM
#2

Ser ut som nematoder, alternativt planaria men tveksamt. Sist jag var aktiv inom akvaristik (fick lÀgga ner det pga privata orsaker) var nematoder helt ofarligt, planaria var farligt för rÀkor men ej fisk. Mumma för fiskarna dock.

 SajtvĂ€rd pĂ„ AkvarierĂ€kor ifokus och m_edarbetare pĂ„ Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

angie18
10/24/18, 8:17 PM
#3

okej hoppas de kommer in nĂ„gon som vet lite mera 😀

72mm
10/24/18, 10:31 PM
#4

Jag har en hel liten arme av sĂ„dana dĂ€r i rĂ€kornas substrat. Jag ser dem vĂ€ldigt sĂ€llan, bara nĂ€r jag av nĂ„gon anledning rör i botten, dĂ„ "simmar" de runt sĂ„ gott de kan. 

Tror inte du behöver bry dig.

Friskt kopplat Àr hÀlften brunnet!

Upp till toppen
Annons:
Â