Annons:
Etikettakvariet
Läst 1751 ggr
angie18
2018-07-31 11:26

vad för botten till räkor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag funderar att ha räkor i mitt akvarium som jag håller på att göra iordning.. jag funderar på att ja jord botten i de akvariumet.. funkar de med räkor? eller är de nå annat material som dom föredrar?själv vill jag gärna använda mörkt 😄bild på dom jag tänkte skaffa

Annons:
angie18
2018-08-02 02:18
#1

ingen som vet ??🤔😟

Mateoz
2018-08-06 16:35
#2

På bilden är det neocaridina räkor vilket generellt sätt är ganska tåliga och kräver oftast ingen botten som buffrar vattnet. Jord i ditt fall funkar väll men det gynnar mest växter, du säger att du vill ha en mörk botten men problemet är att du måste täcka över jorden med ett lager grus/sand. I ditt fall hade jag kört vanlig sand t.ex julas blästersand, då det funkar utmärkt till neocaridina. Tänk på att inte ha färgat grus speciellt inget svart då risken är stor att de innehåller gifter som kan döda räkor. Den bästa mörka bottensubstratet skulle vara någon typ av Soil.

mats08
2018-08-13 14:39
#3

Köp inte ECS Bottensubstrat. Jag har det i mitt lilla räkkar och det är rent hopplöst… Det är så lätt och flyktigt att det är jättesvårt att ha växter i det. Man måste förankra dem i botten med en sten först. Jag är sugen på att byta ut det men vet heller inte vad jag vill ha istället. Vill gärna ha något mörkbrunt, men då är de ofta av samma flyktiga typ som ECS eller färgad grus. Suck…

Upp till toppen
Annons: