Annons:
Etiketträkarter
Läst 2097 ggr
Körsbärstilda
7/29/18, 10:01 PM

Räkor tillsammans

Kan man ha vilka räkor som helst tillsammans eller är dr bara vissa sorter msn kan ha tillsammans? Har just nu körsbärsräkor och skulle gärna vilja ha en sort till

Annons:
Mateoz
7/30/18, 8:14 PM
#1

Du kan blanda körsbärsräkor med olika färger men då kommer de korsa sig och räklingarna blir blandfärgade - ofärgade. Annars kan du blanda körsbärs med tigrar om jag kommer ihåg rätt, de kräver samma parametrar och korsar sig inte med varandra. Om du vill kan du även testa t.ex crystal red/black med dina körsbärs.  dock riskerar en sort konkurrera ut den andra om du blandar räkor, dvs att du får ett större antal av den ena sorten.  En sak att tänka på är att  crystal räkorna tillhör släktet caridina vilket kan innebära att dem är lite petigare med vattnet. Om jag vore du kulle jag välja tigrar.

mats08
8/13/18, 2:42 PM
#2

Är det inte så att man överlag inte ska blanda caridina med andra caridina, eller neocaridina med andra neocaridina?

Lillyrod
8/13/18, 3:23 PM
#3

#2 Om man vill ha sina räkor rena så ska man inte blanda det är alldeles riktigt : )

Om man vill ha olika sorter i samma kar måste man kolla att de vill bo likadant också. En del passar ihop och andra inte när det gäller vattenvärden och temperatur.

Upp till toppen
Annons: