Annons:
Etiketträkarter
Läst 1315 ggr
RäkanMu
4/19/17, 8:30 PM

Vad är detta för räk sort??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har 2 svarta räkor, 4 röda (körsbärsräkor), 1 randig (röd med vita streck) och två genomskinliga. De är hyfsat små ca 1cm långa men nu köpte jag en ny räka. Den är större än dom andra. Den nya är ca 3cm (hans vänner i affären var från 3cm till ca 6cm.) Det stod att han var en "långbent räka". Han är som sagt större än dom andra, han gömmer sig i sin grotta som vi köpt åt han och när någon annan fisk/räka/mal åker in i han så kan han mycket väl följa efter dom och "slå" mot dom. Själv tycker jag att han är rolig osv och verkar inte vara ett hot. Kan även tillägga att han har långa ben men även en vit prick längst ut på de långa benen, ser ut som vantar? Han har även ett horn liknande sak kan man säga, ett rött i huvudet. Någon som har en aning vad det kan vara för någon filur? (Bilden nedan var den bästa jag hade, han är svår att ta bild på.)

Annons:
Lojs
4/21/17, 3:32 PM
#1

Jag gissar på att den är en art av vad denna sidan kallar för "långarmade räkor". Här står en hel del bra info. https://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&view=article&id=409

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

RäkanMu
4/22/17, 1:54 PM
#2

Tack så mycket,Det verkar vara en Macrobrachium. Tack!

Lojs
4/22/17, 2:01 PM
#3

Inga problem. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

RäkanMu
6/27/17, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tänkte bara tillägga om någon undrar eller tänker köpa/köpt denna räka. Den växer väldigt! Här är en bild tagen nyligen.

Upp till toppen
Annons: