Annons:
Etikettallmänt-om-räkor
Läst 793 ggr
Jensi
2016-12-05 15:32

När är det dags för räkor?

I mitt nystartade akvarium har jag fyra endlers sedan i lördags. Jag ska ha körsbärsräkor också, men med tanke på att räkor är rätt känsliga undrar jag när det kan vara dags att stoppa i dem?

Annons:
Tigerlanden
2016-12-06 10:13
#1

Det är jättebra ifall du kan testa vattnet med ett vattentest, främst på nitrit innan du släpper i räkorna. Men annars kan du nog släppa i dom ungefär på lördag eller söndag tycker jag. Läs gärna våra artiklar "starta upp ett räkakvarium" och "koppa in akvarieräkor" innan du skaffar räkor, tänk på att körsbärsräkor gärna vill vara några stycken innan du köper dom.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Jensi
2016-12-06 10:25
#2

Nitrit har jag testat och än så länge visar det på noll, hoppas det håller i sig.. Har förstått att räkorna gärna vill vara minst tio, ska man köpa så många på en gång, eller kan man köpa kanske fem först, för att inte riskera nitrit?

Tigerlanden
2016-12-06 12:20
#3

Vad bra att nitriten står på noll, jag tycker att du kanske kan vänta nån dag men sen så tror jag att du kan lägga in dom direkt, men börja med fem stycken och ta fem stycken efter några dagar. Tänk bara på att koppa in räkorna på ett bra sätt och läs gärna artiklarna jag skrev om där uppe.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Jensi
2016-12-06 12:37
#4

Okej, tack så mycket! Jag ska läsa artiklarna genast. :)

Upp till toppen
Annons: