Annons:
Etikettallmänt-om-räkor
Läst 575 ggr
Liten boll
8/9/16, 8:23 PM

Vilka syns mäst

KANSKE ska starta ett 30L till nästa år. Då jag aldrig haft räkor förr, så funderar jag på körsbärsräkor men vilka är mest framme så man ser dom körsbär eller amano?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
wille_wille
8/10/16, 10:58 AM
#1

Båda är väl framme ungefär lika mycket, fördelen med körsbär är att de är lättare att se tack vare färgen och att de kan föröka sig i sötvatten så de blir snabbt fler :) De brukar även vara billigare än amanoräkor.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Liten boll
8/10/16, 2:01 PM
#2

Då jag inte vill skicka, hur gör jag med bebisarna? Kan amano och körsbär gå tillsammans?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

wille_wille
8/10/16, 7:51 PM
#3

Rekommenderar ej att ha dem tillsammans då amano är mer framåt/aggressiva och skulle kunna konkurrera ut dina körsbär isf. Bebisarna kan gå kvar tills de blir ganska många. Såg i din profil att du har kampfisk och de äter gärna räkyngel, annars kan du väl sälja men möta upp eller att man får komma och hämta?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

immobilized
8/11/16, 11:11 AM
#4

Jag tycker överlag att körsbär är en bättre räka att börja med. Sen blev vi ju förtjusta i crystal red här hemma så nu har vi ett kar med en drös såna små polkagrisar. 

Håller med wille_wille.

Har du bestämt dig för vad det blir? 🙂

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Upp till toppen
Annons: