Annons:
Etikettbilder-och-videos
Läst 1205 ggr
Frida B
2016-04-07 18:50

Frida B´s akvarium

Startar en akvarietråd till mina kar! Som jag förhoppningsvis kommer uppdatera regelbundet, eller i alla fall så fort någonting händer. En liten bildtråd helt enkelt!

Just nu har jag ett 112l och ett 120l uppdelat på 3. Så typ 4 akvarium. Sen har jag ett 54l på g.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
2016-04-07 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Börjar med 112l! Här går 2 fjärilsciklider, ett gäng kopparbarber, några lyktögon, guppys och 3 amanoräkor. Här kommer dock ske en helrenovering snart, bottensubstratet skall bytas ut till sand, bakgrunden och rötterna skrubbas rent och växterna skrubbas rent/bytas ut. Har nämligen fått en konstig alg, liknande algbollsalger… Men nu ser det ut såhär!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
2016-04-07 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sedan har jag mitt 120l, som är uppdelat på 3 sektioner. Här har jag just nu nitritspik, får det otroligt lätt, vet ej varför. Matar knappt… Verkligen inte för mycket i alla fall.

Sektion Höger: Här bor orangea körsbär och ett litet stackars lyktöga-yngel (som snart skall få flytta upp. Faktiskt, jag går och gör det efter jag skrivit klart tråden.). Körsbären går med rom ständigt, men blir ändå inga yngel. Misstänker nitriten.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
2016-04-07 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sektion Mitten: Här bor det just nu blue jellys, hade nyss snow whites här men dom dog. Även där misstänker jag den förbenade nitriten.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
2016-04-07 18:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sektion Vänster: Här bor husets stolthet, Olaf! Han är en kampfiskhane jag tagit över från en kompis, kommer ursprungligen från embra bettas uppfödning. Det bodde även CR här, men dom dog ut. Som alla andra räkor. Idiotiska, hatiska nitrit…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
2016-04-07 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och till sist karet som är på uppstart. Här kommer det flytta in ytterligare en kampfisk med riktigt mycket växter, för jag ska försöka mig på mina kära CR igen. Eller så får Olaf bo här, för han vet jag låter räkorna vara… Får se! Vet bara att jag ska ha sand, massa växter och fina rötter. Kanske lite rasboras också, vem vet?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tigerlanden
2016-04-07 19:58
#6

Åh vilka fina kar. Jättefin kampfisk.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Annons:
Frida B
2016-04-07 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

surikatflicka
2016-06-16 13:09
#8

fina kar!😍Supertråkigt med nitriten😕Roligt att du skaffat dig en egen tråd🙂

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


Upp till toppen
Annons: