Annons:
Etikettakvariet
Läst 1054 ggr
surikatflicka
2/27/16, 4:48 PM

Sand och räkor?

Jag har startat upp ett nytt akvarium där jag först tänkte ha en kampfisk. Efter att täckglaset gick sönder och jag upptäckte 3 st supersöta galaxy yngel så ändrade jag mina tankebanor något. Jag började att tänka på galaxys och räkor tillsammans. Det ända är att botten materialet där är sand(gissar på färgad, men vet inte) och jag har hört att räkor inte kan ha färgad sand. Stämmer det?

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


Annons:
JACLAR123
2/27/16, 5:03 PM
#1

Hej!

Det stämmer inte alls. Det spelar oftast ingen roll vilken sand/grus du vill använda så länge det inte finns för mycket kalkhalter i det. Kalk gör så att pH värdet ökar. De flesta räkor vill gärna ha neutralt vatten.  Många rekommenderar Soil annars :)

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

wille_wille
2/27/16, 5:56 PM
#2

#1 Färgad sand/grus bör man absolut inte ha till räkor!

Färgen i många sand/grus-sorter kan lätt ha ihjäl räkorna.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

JACLAR123
2/27/16, 10:07 PM
#3

#2 Hur menar du nu? 

Köper man sand/grus i djuraffärer eller andra fisk relevanta sidor så ska det inte vara skadligt för räkor….

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Upp till toppen
Annons: