Annons:
Etikettakvariet
Läst 589 ggr
Liten boll
2/22/16, 7:50 PM

Smidigaste överflytten

Ska köpa ett lite större kar, då ena fogen börjar släppa på detta. Hur gör jag smidigast för att flytta från detta till det andra??? Det nya ska stå på bordet detta står på.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
Tigerlanden
2/22/16, 9:34 PM
#1

Börja med att fylla det nya akvarieumet med san eller grus, sedan tar du och fyller det ungefär 70% gammalt akvarievatten resten med nytt vatten, sedan tar du växterna från det gamla akvariumet och planterar i det nya(plantera också nya växter ifall du vill i detta skede), ta sedan och stoppa in det "gamla" filtermediat i filtret, koppa sedan in fiiskar(krävs en temperatturkoppning och sedan kanske tre koppar vatten i med ungefär 5 min mellarum, låt sedan dom nya djuren simma ut. 

Det jag har glömt att säga är att man ska stoppa i tekniken men det vet du säkert.

Lycka till🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Liten boll
2/22/16, 9:40 PM
#2

Ja det vet jag. Tack för hjälpen.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Upp till toppen
Annons: