Annons:
Etikettsäljes-köpes
Läst 2629 ggr
lollo70
2015-12-13 16:47

12/13 Säljes: Taiwan bee räkor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Har ett flertal vackra kullar med räkor som behöver flytta hemifrån. Det finns olika graderingar så bara att höra av er om det är något speciellt ni är ute efter.

10 stycken pandor för 550 kronor inkl. frakt om ni vill ha spårbart paket kostar detta 70 kronor extra. Räkorna skickas i olika paket beroende på årstid på vintern är det självklart heat pack som gäller och extra isolering. De flesta pandor kan skimra blått och även ha lite blått i det vita. Jag använder kranvatten och ebi shrimp Soil så de är lite tåligare.

Om ni inte vill ha ett paketpris kostar dem 70 kronor styck beroende på räka. Det är bara att höra av er om ni har några frågor. Ni är annars välkomna att kika på räkorna.

Annons:
surikatflicka
2015-12-14 15:58
#1

Hur postar du dem?

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


lollo70
2015-12-14 16:35
#2

Packas i isolerad låda och breathing bag med växter/mossa och en heatbag som håller temperaturen uppe. Skickas med postens skicka lätt så att paketet går att spåras och försäkras. I 9/10 fall kommer de fram inom 24h annars är det dagen efter men det är inget problem de överlever i flera dygn. Ersätter räkor som dött under transporten med nya men då gäller det att fota i oöppnad förpackning (påse).

Lizelda
2016-01-05 14:22
#3

Är de väldigt krångliga att ta hand om?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

lollo70
2016-01-11 11:48
#4

Halloj har varit borta och inte haft någon möjlighet att kika in så ursäkta det sena svaret. Nej det är väldigt lätta räkor blandar hela tiden in nya gener i genbanken det senaste året har jag beställt räkor från i princip jordens alla hörn (ja jag är en riktig nörd). Selekterar ganska hårt också vilket gett mig en bra stam som är väldigt vitalistiska.

Mina går i helt vanligt kranvatten med ett tjockt lager ebi shrimp Soil mäter aldrig något i mitt kar och förbereder bara mitt vatten med lite easy life. Orsaken till att de flesta räkor är "känsliga" är pga inavel i det vilda lever de i ~15 grader så de är egentligen robusta naturligt 🙂

Lizelda
2016-01-11 12:05
#5

Är inte intresserad just nu (skulle köpt ett nano i helgen men säljaren backade ur…) men så fort jag skaffat mig ett nano och kört in det så är jag intresserad! :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

lollo70
2016-01-11 12:23
#6

Bara att skicka ett meddelande det finns gott om räkor =)

Annons:
Lizelda
2016-01-11 12:37
#7

Jättebra! Var bor du? Tänkte om du bor nära så slipper man frakten :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

-Cissi-
2016-03-19 08:28
#8

Åh!! Blev välldigt sugen på att starta upp mitt räkkar igen! Får se om det blir en beställning snart!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: