Annons:
Etikettfärger-och-graderingar
Läst 1252 ggr
Fliso
9/26/15, 9:09 PM

Utseende på blue jelly?

Hej, har blivit ruskigt nyfiken på Blue jelly räkorna. Men om man då söker Blue Jelly kommer det upp både det ena och det andra. Bland annat helblå räkor och andra väldigt svagt blå och med en gul fläck i sig.

Gillar ju den helblå färgen men blev så osäker om det är vad man kallar blue jelly. Frågan är då, är blue jelly den helblå räkan med knappt synbar gul fläck eller är det en annan räka?
Är det någon som vet?

Annons:
Lojs
9/27/15, 6:00 PM
#1

Det finns många varianter av blå neocardinia, jag är långt ifrån expert, men vad jag har förstått så är blue jelly en ljus genomskinlig svagt blå variant. 

Min dröm är att köpa neocardinia som som är så blå som varianten de säljer här: http://www.shrimpland.co.uk/category-s/1818.htm

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fliso
9/27/15, 8:34 PM
#2

Har inget emot den skumblå färgen utan var mer bekymrad över den gula pricken men det kanske är blue pearl.

Fast nu när jag tänker efter finns det ju olika graderingar i nästan alla räkor, kan ju finnas helblå likaså som transparenta..

Lojs
9/27/15, 8:58 PM
#3

Jag vet inte vad du menar med gul prick, menar du honor med rom bak i huvudet?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fliso
9/27/15, 10:09 PM
#4

Ska se om jag hittar en bild..

Jo men det finns t.o.m på sidan (räkarter) Lånar bildlänk

http://akvarierakor.ifokus.se/u2/bbb72fd92f05192b2f8aed6e3d258481/660/1486125-10152515149524968-260899641-o.jpg

Lojs
9/27/15, 10:14 PM
#5

Japp, det är en hona med rom. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fliso
9/27/15, 10:19 PM
#6

#5 Haha, jaha! Men dåså, man lär sig något nytt varje dag (verkligen när man hänger på ifokus)

Tack så mycket för upplysningen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: