Annons:
Etikettfoder
Läst 888 ggr
Frida B
11/8/14, 8:56 PM

Era räkors foder

Vad ger ni era räkor för foder? Alltid lika intressant det där med foder :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[Jens]
12/21/14, 4:57 PM
#1

Jag har överdrivet mycket olika mat till räkor men det är ju likadant till fiskarna. Att jag har det så är att jag ska känna att jag gör något bra för dem. =)

wille_wille
12/21/14, 5:23 PM
#2

Mina får snowflakefoder som jag har köpt av GuUuLd på akvariefisk iFokus 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Frida B
12/21/14, 5:25 PM
#3

Jag ger flingfoder, caridina-foder, maltabletter ibland och pellets jag köpt på arken zoo :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

GuUuLd
12/21/14, 6:54 PM
#4

Jag kör mest på snowflake & "powerfood" :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Jens]
12/21/14, 7:42 PM
#5

Vad är powerfood GuUuLd? Har du någon bild eller var köper du det ifrån? vill gärna vet mer om vad det är =)

marta01
12/21/14, 9:15 PM
#6

Mina får räkpälets, räkor (tinade), musslor (tinade), maltabletter, flingfloder.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Annons:
GuUuLd
12/22/14, 10:29 AM
#7

#5 Det är ett foder i pulver/granulatform med lite högre andel animaliskt i jämfört med snowflaken som inte innehåller något animaliskt :) Det ska öka växthastigheten hos räkorna, öka fertiliteten hos honorna samt öka tillväxt på microorganismerna i akvariet. Jag har beställt hem ett gäng påsar från en asiatisk odlare jag har kontakt med.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

MiaBertilsson
12/22/14, 1:09 PM
#8

Mina får räkpellets och då och då vanligt flingfoder. Har dock nyss köpt snowflake som jag väntar på. Ska bli kul att se vad räkorna tycker om detta.

[Jens]
12/22/14, 2:56 PM
#9

#7

Aha, trodde du hade köpt det nånstans i Sverige för det lät ju intressant. Tack för att du svarade.

Upp till toppen
Annons: