Annons:
Etikettakvariet
Läst 985 ggr
MiaBertilsson
2014-12-26 19:14

Mia Bs räkor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Tänkte att det vore kul att ha en tråd om mina räkor här. Jag har bara ett akvarium just nu med räkor, men har planerat fler i framtiden, beror lite pga platsbrist jag bara har ett nu. Bifogar bild på när det var nystartat.

Annons:
MiaBertilsson
2014-12-26 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nu några månader senare ser det ut så här.

MiaBertilsson
2014-12-26 19:30
#2

Kanske ska berätta vad jag har för räkor :) Köpte ett litet gäng på 14 körsbärsräkor och nu har jag väldigt många små. Har räknat till 50+. Så det blir fler och fler. Jag har märkt att just nu har dom en paus med att para sig men detvgör inget för ett tag hade jag 7 honor som bar på rom samtidigt. Tror att akvariet mår bra av att antalet stannar av lite ett tag nu. Matar med shrimpsticks, snowflake och vanligt flingfoder ibland. Detta för att variera maten lite, matar dock bara max 1ggr/vecka.

Frida B
2014-12-27 23:48
#3

Kul med bildtrådar! Fint akvarium :) Räkor gör så ibland, de tar lite pauser i räklingfabrikerna. Många säger att deras räkor gör det under vintern mest :) Själv har jag inte märkt någonting av det dock.

Ska bli kul att följa :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

MiaBertilsson
2014-12-28 00:49
#4

Tack! Har också förstått att räkor kan ta en paus så jag väntar och ser. Vattnet är bra och räkorna äter och växer så jag är inte alls orolig för något.

MiaBertilsson
2015-02-10 07:36
#5

Nu har jag 2 honor som bär på rom. Är skönt att se att dom kommit igång igen efter sitt vinteruppehåll.

MiaBertilsson
2015-02-10 07:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Efter lite flytt av växter ser det ut så här. Inser att det är dags att ansa mossan lite mer jag gjort, bara gett lite till sonen men jag måste verkligen klippa ordentligt nästa vattenbyte.

Annons:
wille_wille
2015-02-10 19:07
#7

Set väldigt bra ut👍

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Frida B
2015-02-11 12:39
#8

Snyggt! Och kul att räkorna kommit igång igen :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: