Annons:
Etikettakvariet
Läst 969 ggr
Frida B
2014-11-18 22:09

Där gick mitt första räkkar.

Idag vaknade jag upp till droppande ljud från akvariumens håll.. Mitt livs första räkkar har börjat läcka, låg en liten pöl med vatten vid hörnet. Jag vaknar otroligt lätt av ljus och ljus som inte fanns där när jag somnade, så jag vaknade precis när det började droppa då det knappt kommit någonting på golvet. Ren tur att jag var ledig idag, för har hållit på med akvariet hela dagen. Farit och köpt 16 kg Soil, för att starta upp det stora räkkaret på riktigt så jag kunde slänga ner alla där.

Till min stora förskräckelse har en kull precis fötts… Med 4 stycker jättefina Red Rubys. Självklart. Var bara att försöka fånga upp alla, de jag såg var ca 10 st totalt.

Men upptäckte ännu en sak… En stor, dum nematod på säkert 2 cm dök upp när jag dragit upp alla växter. Jag tror på ödet, så antar att det var meningen att det skulle börja läcka just idag ;)

Har något kar hos er gått sönder någon gång? Hur gick det?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
72mm
2015-01-19 00:58
#1

Usch vad tråkigt. Vilken typ och storlek var det på karet? Hur sprang det läck?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

wille_wille
2015-01-19 06:50
#2

Nej usch vad tråkigt :(

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Frida B
2015-01-19 09:36
#3

Ett 54l, misstänker silikonet då det var begagnat. Står just nu hos min pojkvän och agerar boende till hans vandrande pinne :) Men lite synd då jag precis hade fått det som jag ville.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Giovaniii
2015-01-19 10:49
#4

tråkigt :/

[Udoon]
2015-01-19 13:36
#5

aldrig kul när kar spricker! mitt kampfiskkar sprack för ett tag sedan, men som du så var jag som tur var hemma, bara tömma fort som attan och köpa nytt kar dagen därpå. måste vara extra pest när det är räkor och så smått på det, måste vara hemskt att fånga in🤦‍♂️

Frida B
2015-01-19 19:54
#6

#5 nja svårt och fånga in var det inte. Men det  var dessto svårare att se dom dö.. Dom klarade inte stressen med flytten. :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[Udoon]
2015-01-19 20:53
#7

#6 nämen nej😕

Upp till toppen
Annons: