Annons:
Etikettsäljes-köpes
Läst 706 ggr
Malin688
2015-01-03 22:27

(K) Amano eller annan räka

Som rubriken lyder är jag bosatt i Nyköping, pga att jag nyligen blivit arbetslös kan jag inte betala jättesummor eller åka långt MEN!

Jag är intresserad av amanoräkor att ha som städpatrull i mitt kampfisk kar. Minst 3st men gärna 6st. Eller någon annan räka som städar bra och går med kampisar :) 

Kan räkor skickas är det underbart om detta skulle kunna ordnas, och det skulle vara fantastiskt om någon kan tänka sig BORTSKÄNKA några till en fattig akvarist.. 

Tack på förhand och god fortsättning!

// Malin

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
Malin688
2015-01-05 08:27
#1

Snälla, någon?

Blandad kompott är en bra kompott :)

Lojs
2015-01-05 12:28
#2

Amanosar brukar man inte odla själv, så det är nog svårt att hitta någon som har amano över.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Malin688
2015-01-05 15:13
#3

Skrev även eller en annan räka som passar med kampfisk :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Frida B
2015-01-08 08:31
#4

Kan nog vara svårt  att hitta räkor som skänkes bort till en kampfisk då de flesta lättare räkor är mindre, och blir lunch för kampisen…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

72mm
2015-01-09 14:00
#5

Alternativ/komplement till Amanos kanske kunde vara ett par Otocinclus (mal, äter förhoppningsvis lite alger från glaset) och/eller ett gäng Ramshorn eller Nerite sniglar? 

Me det kanske du redan har?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: