Annons:
Etiketträkarter
Läst 1238 ggr
Fliso
10/17/15, 2:53 PM

Crystal + blue jelly tillsammans?

Hej allesammans, nu har mitt lilla kar körts igång så nu börjar det bli dags för att flytta in några räkor..

Men jag har hamnat i ett dilemma, jag har inte kunnat välja mellan cr räkor och blue  jelly räkor. Och jag har haft detta dilemma sedan länge nu.

Undrar nu om man kanske kan ha både arterna tillsammans då de inte korsar sig (har för  mig att de inte korsar) eller kommer dem mobba varandra?

Annons:
Frida B
10/17/15, 3:47 PM
#1

Jag har faktiskt haft exakt samma mix. Och cr räkorna tog över och slog ut alla jellysarna så nu finns inga jellys kvar… Skulle inte rekommendera det tyvärr!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fliso
10/17/15, 5:26 PM
#2

#1 Okej det var synd men då vet jag

Men vilken räka skulle du rekommendera för att få en fin kontrast i akvariet?

Frida B
10/17/15, 8:09 PM
#3

Hur ser akvariet ut nu? Har du mörkt Bottensubstrat rekommenderar jag verkligen crystal red! Men har du lite ljusare skulle nog blue jelly va snyggt :) jelly är lite lättare också, cr kan vara lite svårare att få att trivas.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fliso
10/18/15, 10:10 AM
#4

#3 Har svart Bottensubstrat, har kikat runt på olika räkkar och måste ju erkänna att cr blir väldigt fint i den slags inredningen jag har

Tack så mycket för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: